RSS

Perisian Kewangan Peribadi

Bagaimana anda menguruskan kewangan peribadi setiap hari, pernahkah anda membuat budget, merekod pengeluaran dan kemasukan wang, dan menilai tahap kesihatan kewangan anda.

Disini saya ingin kongsikan dengan anda satu perisian kewangan yang dapat membantu anda menguruskan kewangan dengan sistematik dan berkesan tanpa perlu lagi menulisnya pada kertas atau menggunakan kaedah sampul surat dan lain-lain kaedah yang lama.



Kini anda boleh merancang belanjawan anda, merekodkan perbelanjaan keluar dan masuk setiap hari, dan menilai tahap kesihatan kewangan anda. Dengan adanya sistem rekod seperti ini anda akan lebih cekap menguruskan kewangan peribadi dan mampu menilai, memantau dan membuat perubahan kepada aliran kewangan anda nanti.



Kenapa perlunya anda mempunyai perisian ini dalam membantu menguruskan kewangan peribadi masing-masing? Mungkin ada yang merasakan tak perlu guna perisian untuk menguruskan kewangan namun sebenarnya jika anda menggunakan satu perisian yang mudah dan mesra pengguna ini anda akan nampak betapa mudahnya sebenarnya untuk menguruskan kewangan peribadi dimana dengan adanya perisian ini anda mampu merancang, mengurus, menilai dan membuat perubahan pada kewangan peribadi anda.

Berapa ramai orang yang tidak merancang dan menguruskan kewangan dengan betul dan berkesan, kesannya akan menjadikan seseorang gagal dalam pengurusan kewangan dan terpaksa menghadapi risiko beban hutang dan boleh jadi akhirnya muflis disebabkan tiada kawalan pada wang gaji.

Saya mengajak anda semua untuk membuat perubahan dalam hidup dengan menguruskan kewangan dengan sistematik dan berkesan dengan memiliki perisian kewangan peribadi yang mudah dan mesra pengguna ini.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment